İçeriğe geç

Apartman Yöneticisi Fatura Almak Zorunda Mı

Apartman yöneticisi makbuz vermek zorunda mı?

Yönetici, katkıların makbuzunu vermeli ve konut hesabı açmalıdır.

Apartman giderleri için fatura gerekli mi?

Bu kişilerin tamamı, konut ve emlak yönetim şirketlerine mal veya hizmet satarken 2021 yılı için 1.500 TL ve üzeri değerindeki işlemler için fatura düzenlemek zorundadır. Bu tutarın altındaki satışlar için perakende satış fişlerinden (örneğin kasa fişi) biri düzenlenebilir.

Apartman yöneticisi onay almadan harcama yapabilir mi?

Ancak yönetici, kat mülkiyeti kanununda veya yönetim planında açıkça düzenlenen, idarenin olağan işleri ile ilgisi olmayan veya kat malikleri kurulunca karar alınması gereken hususlarda karar alamaz ve masraf yapamaz.

Fatura almak zorunlu mu?

3. Fatura düzenlemeyen veya almayanlar için.

Apartman yöneticisi gelir ve giderleri tabloya asmak zorunda mı?

Kat maliklerinin gelir-gider hesabı sunmaları konusunda net bir yasal zorunluluk bulunmamaktadır.

Kat Mülkiyeti Kanunu 41 madde nedir?

Madde 41 – Kat malikleri kurulu, yöneticinin bu yükümlülüğüne ilişkin tutumunu sürekli olarak denetler ve haklı bir sebep varsa her zaman değiştirebilir.

Apartman yönetimi muhasebeci tutmak zorunda mı?

Türk Kat Mülkiyeti Kanunu’na göre, kat mülkiyeti yönetimi için muhasebeci tutma zorunluluğu yoktur. Yöneticiler finansal işlemleri kendileri takip edebilirler.

Apartman gider makbuzunu kim imzalar?

Gider raporunun bir kopyası satıcıya, bir kopyası da vergi mükellefine verilir. Alıcı, satıcıya gider raporunu imzalatarak süreci tamamlar.

Apartman gelir gider defteri noter onayı zorunlu mu?

SSK mevzuatına göre konut yönetim şirketleri noter tasdikli karar defteri ve gelir ve gider ayrı defterde tutuluyorsa noter tasdikli gelir-gider/işlem defteri tutmak zorundadır. Defterlerdeki kayıtlarını gerekli bilgileri içeren bordro veya gider beyanı ile kanıtlamak zorundadırlar.

Apartman yöneticisinin harcama yetkisi ne kadar?

Genel olarak, apartman yöneticisi rutin idari işler, bina bakım ve onarımları gibi temel giderleri tek başına karşılayabilir.

Apartman yöneticisi nelerden muaftır?

Apartman yöneticisi apartmanın günlük operasyonlarından, bina bakımından ve idaresinden sorumludur. Apartman yöneticisi nelerden muaftır? İşte bu sorunun cevabı: Apartman yöneticisi aidat toplama, binayı temizleme, güvenlik önlemleri, bakım ve onarım gibi görevlerden muaftır.

Aidat yöneticinin hesabına yatar mı?

Kat Mülkiyeti Kanunu, apartman sahibine maddi bir fayda sağlamaktadır. Buna göre; kat maliki olan yönetici, yönetim tarafından belirlenen masrafların yarısını paylaşmaz. Yani; apartman için aylık aidat 500 TL ise yönetici her ay 250 TL aidat öder.

Fatura alınmazsa ne olur?

Alınmayan herhangi bir fiş veya faturanın KDV’si, o fişi veya faturayı sunmayan kişinin haksız iradesidir. Bu ayrıca gelir/kurumlar vergisinin eksik hesaplanmasına yol açar. Belgenin alınamaması vergi kaybına ve vergi kaçırmaya yol açar.

Fatura olmazsa ne olur?

213 sayılı Vergi Usul Kanunu’nun 353’üncü maddesine göre faturanın düzenlenmesi ve alınması zorunlu olmasına rağmen, bu yükümlülüğe uyulmaması halinde hem satıcı hem de alıcı hakkında cezai işlem uygulanacaktır.

Apartman yönetimi fatura kesebilir mi?

Konut yönetiminin katkı toplamak için fatura düzenlemesine izin verilip verilmediği sorusu, apartman sakinleri tarafından sıklıkla sorulur. Konut yönetimi, sağladığı hizmetler için bir ücret talep edebilir.

Apartman yöneticisi muhasebeci tutmak zorunda mı?

Türk Kat Mülkiyeti Kanunu’na göre, kat mülkiyeti yönetimi için muhasebeci tutma zorunluluğu yoktur. Yöneticiler finansal işlemleri kendileri takip edebilirler.

Site yönetimine makbuz kesilir mi?

Serbest meslek makbuzlarında, makbuzu düzenleyen kişinin adı ve soyadı veya ünvanı, adresi, vergi dairesi ve hesap numarası, alınan para miktarı, paranın alındığı tarih, dairenin adı veya ünvanı ve adresi vb. site yönetimi tarafından yazılmış şekilde belirtilmelidir. Bu makbuzlar tahsilat sırasında serbest meslek sahibi tarafından düzenlenir ve imzalanır.

Apartman yöneticisi hangi defterleri tutar?

Yukarıda görüldüğü üzere, 634 sayılı Kat Mülkiyeti Kanunu uyarınca site yönetimlerinin tutması gereken defter karar defteridir. Site yönetimlerinin tuttuğu gelir ve gider defterlerinin 634 sayılı Kat Mülkiyeti Kanunu uyarınca tutulması zorunlu defterler olmadığı görülmektedir.

Apartman makbuzu noter onayı gerekli mi?

Kat Mülkiyeti Kanunu’nda bu ad altında bir defter düzenlenmemiş olsa da, uygulamada gelir ve giderleri açıkça izlemek için bu ad altında bir defter tutulur. Bu genel muhasebe defteri noter tasdikli olmalı ve nihai onaya tabi olmalıdır.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

şişli escort Gaziantep Beykent Escort