SMS Dönüşüm Oranı; Neden ve Nasıl Hesaplanır?

SMS Dönüşüm Oranı; Neden Ve Nasıl Hesaplanır?

Bilgi sahibi olmadan yaptığımız her eylem yada etkinlik, sonuç itibariyle içgüdüsel ve rastlantılara bağlıdır. Ölçülebilir ve değerlendirmeye tabi tutulabilir olması bilgiye sahip olmamızı gerektiriyor.

Bilindiği gibi bilgi ölçülebildiği an veriye dönüşmekte. Dolayısıyla sonuçları ölçülemeyen etkinliklerin sonuçları da rastlantı olarak kalarak yüksek ihtimalle başarısız olacaktır.

Dönüşüm oranı, gönderim sayısına bölünen teslimat yada tıklama sayısından oluşan oldukça basit bir hesaplamanın sonucudur. Peki bu dönüşümleri veriye dönüştürmek için duyuru ve kampanyaları doğru kullanıyor muyuz?

Gönderilen iletilerin ölçülebilmesi ve değerlendirilmesi için dönüşüm oranının bilinmesi oldukça önemlidir. Ölçülebilen gönderiler, ihtiyacınız olan verileri yani bilgileri barındırdığından hedeflerinize çok daha hızlı yürümenizi sağlayacak en büyük yardımcınız olabilir.

Gerçekleştirilen duyuru ve kampanyaların dönüşüm oranları, farklı metotlar haricinde genelikle E-posta ve Toplu SMS gönderimleri ile sağlanır. Ülkemizde birçok marka ve kurum tarafından, müşteri ilişkileri ve buna bağlı verileri okumak ve ölçebilmek için kullanılır.

Dönüşümleri hangi yolla toplayacağınızı belirlemek sonuç almanız için gereklidir. Tüm kanalları değerlendirebileceğiniz gibi stratejinize uygun olanı da seçebilirsiniz. Örneğin: E-posta, gönderim açılma oranları %20-25 ile sınırlıdır. Toplu SMS gönderimleri ise ölçülebilir olma açısından çok daha sağlıklıdır. SMS’in açılma oranları %90-95 civarındadır.

Bir e-posta yollamak yerine bir SMS duyurusu başlattığınızda, mesajlarınızın neredeyse tümü hedef kitlenize ulaşır. Ancak bu avantajına rağmen ölçülemediği an pek bir önem ifade etmeyebilir. Belki günü kurtarmış olabilirsiniz ancak gelecek hala belirsizdir.

En büyük zorluk SMS dönüşüm oranını hesaplamaktır. Bunun nedeni, SMS’in  e-posta ve sosyal mecralar gibi tarama veya etkileşim bilgilerine sahip olmamasıdır.

SMS dönüşüm oranınızı nasıl hesaplamanız gerektiğine yardımcı olmak için, adım adım yol gösteren görseller, kampanyaları doğrulamak ve sonuçları ölçmek için test ettiğimiz bazı stratejileri sizinle paylaşmadan önce dönüşüm nedir sorusuna ışık tutmaya çalışalım.

Dönüşüm nedir?

Dönüşüm terimi, satış ve pazarlamada, bir kişinin harekete geçirme ifadesine ilişkin bazı olumlu eylemler gerçekleştirdiği anı tanımlamak için yaygın olarak kullanılır. Daha basit bir şekilde, tüketicinin ilgi gösterdiği bir satın alma, bir anlaşma veya bir ürün veya hizmet hakkında daha fazla bilgi edinme zamanıdır.

Bir dönüşümü tanımlamanın birçok yolu vardır. Muhtemelen aranızda web sitelerinde bir form doldurmayan yoktur. İletişim bilgilerinizi girdiğiniz an bu bir dönüşüm sayılabilir. Daha ayrıntılı bir örnek vermek gerekirse, harekete geçirme çağrısını, tüketiciden bekleyerek SMS’in içerisinde ki soruyu belirli bir sözcükle yanıtlamasını istediğiniz zamanda dönüşüm sayılır. Çok kısa ve net bir soruya çok kısa ve net bir yanıtla dönüşü almış olursunuz. Bu yolla SMS dönüşüm oranınızı tespit edebilirsiniz.

SMS dönüşüm oranını neden hesaplamamız gerekiyor?

Satış veya müşteri ilişkisi alanına odaklanan bir strateji olsa da, kesin olan bir şey var: hedef kitle için birden fazla eylem yapmanız gerekiyor. E-posta kampanyalarınız, bağlantılar, sosyal mecralar ve Toplu SMS yolladığınızı hayal edin . Her birinin sonucunu neyin çıkardığını bilmiyorsanız neye öncelik vereceğinizi ve nereye daha fazla yatırım yapacağınızı nasıl anlayacaksınız?

Öncelikle izlemeye ek olarak, SMS dönüşüm oranı hesaplaması önemlidir; böylece stratejiyi ve sonucunu etkileyebilecek mesajları, saatleri ve diğer değişkenleri test ederek daha iyi sonuçlar almak adına sorular ve etkinlikler geliştirebilirsiniz.

SMS dönüşüm oranını hesaplamak için 3 yol

SMS Dönüşüm oranları için izlenebilir bağlantılar kullanın!

SMS dönüşüm oranı hesaplamak için yeterli veri almanın ilk adımlarından biri mesaja izlenebilir bir bağlantı eklemektir. Müşterinizi sitenizin bir sayfasına, bir bilete veya hatta sosyal mecraya yönlendirmek istiyorsanız, bu bağlantıyı Bitly ve Google Shortener gibi araçlar aracılığıyla kısaltabilirsiniz. 

Her iki platform da ücretsizdir. Bir kampanyanın etkinliğinin anlaşılmasına büyük ölçüde yardımcı olan gönderimler ve tıklamaların izlenmesine izin verir.

Bağlantınızı bahsettiğimiz her iki sitede dönüştürerek kısaltabilirsiniz. Oluşturulan bağlantıyı kopyalayın. Oluşturduğunuz bağlantınızı mutlaka bağlantıyı kısalttığınız platforma erişerek yapıştırın.

Bunu yapmadığınızda bağlantının kısaltıldığı hesaba bağlanamayacak ve sms dönüşüm oranı ve verilerine ulaşamayacaksınız. Bu sebeple bu platformlarda bir hesap açmanız gerekecektir.

Şimdi kısaltılmış olduğunu bağlantınızı iletilere yani mesaj metnine ekleyin ve dönüşleri ara yüz üzerinden izlemeye başlayın. Göreceksiniz ki SMS dönüşüm oranı ile sağladığınız veriler, yeni stratejiler geliştirmenize yardımcı olacaktır.

SMS Dönüşüm oranı için dönüşümün ne olacağını belirleyin!

Müşteri etkileşimini izlemek için seçeneklere ek olarak, sizin için neyin dönüşüm olacağını tanımlamanız çok önemlidir. Bunu yapmak için, iletişimin amacını cevaplamanız gerekir. Bir çağrı almak ister misiniz? Yoksa SMS’in kendisinde bir cevap mı istiyorsunuz?

Dönüştürmeyi belirlemeden önce, müşterinin yalnızca SMS’e yanıt verdiği durumlarda, örneğin tıklama gibi durumların tam anlamıyla veri içermediğini hatırlamak önemlidir. Bu durumda elinizde SMS dönüşüm oranı olmayacaktır. Bu, yalnızca kimin gerçekten tıkladığını bilmeniz anlamına gelir, ancak detaylara ve cevaplara erişemezsiniz.

Bu nedenle dönüşümler için sorularınızın net ve kısa olması önemlidir. Bu bilgiler, mesajınızın başarısını ve netliğini ölçmeniz için önemlidir ve veri tabanınızın kalitesini anlamak için bile çok faydalı olabilir. Aşağıda bu ölçümün özellikle SMS dönüşüm oranı için nasıl yapıldığını daha detaylı olarak açıklayacağız.

SMS Dönüşüm oranı için kampanya verilerini belgeleyin ve izleyin!

Mesajınızla müşteri etkileşimini izleyebildiğinizi ve dönüşümün ne olduğunu çok net bir şekilde biliyorsanız, SMS dönüşüm oranı ve ölçümlerinizi belgeleme zamanı geldi. Bu, daha fazla analiz için en önemli verileri yazabileceğiniz yerdir. 

Kayıtlarınızda bulunması gereken çok önemli ölçümlerden bazıları:

  • Teslim tarihi ve saati
  • Kampanya hedefi
  • Teslimat sayısı
  • Tıklama sayısı
  • Dönüşüm sayısı
  • Toplam pay değeri

Elinizde ki SMS dönüşüm oranı verileri ile bazı analizler yapmaya başlayabilirsiniz. Bunlardan ilki ve en basit olanı dönüşüm oranıdır. Bu sayıya ulaşmak için, dönüşüm sayısını tıklama sayısına bölün . İşte bir örnek:

  • Tıklama: 2.000
  • Dönüşümler: 500
  • Dönüşüm oranı: 500 / 2.000 = % 25 dönüşüm

SMS dönüşüm oranı mesajın içerik olarak başarılı olup olmadığına göre farklı sonuçlar almanıza neden olacaktır. Veri analizinden çıkarılması gereken başka sonuçlar da var. Örneğin:

SMS Dönüşüm oranı ve mesajın etkinliği

Kampanyanız tüm alıcılara sunulduysa, ancak tıklamaların sayısı çok düşükse ve neredeyse hiç dönüşüm olmadan, muhtemelen çok etkili bir mesaj gönderilmedi demektir. Müşteri gönderilen bağlantıya tıklamazsa veya iletiye yanıt vermezse, içeriği umursamadı yada ciddiye almadı olarak yorumlanır. Dolayısıyla SMS dönüşüm oranı ile ilgili elinizde veri de olmayacaktır.

Kampanya sorununun gerçekten başarılı olup olmadığını test etmek için, iyi bir gönderen kimliği ile doğru haftanın günü ve saatinde denemek faydalıdır. Hangi stratejinin kampanya başarısında veya başarısızlığında etkili olup olmadığını öğrenmek için, birçok kez testte tabi tutulmalıdır.

Sizde SMS dönüşüm oranı ile verilerinizi satışa çevirmek istiyorsanız tıklayın!

Unutmayın gönderimler dönüşüme döndüğünde ve ölçülebildiğinde fayda sağlar. Yazımızı beğendiyseniz ve yararlanmak isterseniz 08504802220 numaralı müşteri destek hattımızdan bize ulaşabilirsiniz.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir